Celem szkolenia jest nauczenie się przez Uczestników, jak Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) powinna być wdrażana w szeroko rozumianym Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi i relacjach z pracownikami; począwszy od procesu rekrutacji i selekcji po kulturę korporacyjną i praktyki HR.
Poruszane zagadnienia
- Społeczna odpowiedzialność w rekrutacji i Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi.
- Na co zwracać uwagę przy rekrutacji i awansowaniu, aby nie promować menedżerów „z rysem psychopatycznym”?
- Employer Branding – budowanie dobrego wizerunku pracodawcy z wykorzystaniem CSR
- Jak stworzyć przyjazną kulturę organizacyjną i zdrowe miejsca pracy?
- Nowe choroby zawodowe u pracowników biurowych m.in. „syndrom chorego budynku”.
- Jakie negatywne mechanizmy mogą wystąpić w pracy zespołowej i jak im przeciwdziałać?
- Kobiety na rynku pracy.
- Etyka w relacjach z pracownikami.
- Zarządzanie różnorodnością (Diversity Management)
- Jak wspierać work – life balance u pracowników (równowagę między pracą a życiem osobistym)?
- W jaki sposób pracodawca może skutecznie przeciwdziałać mobbingowi i dyskryminacji?
- Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu i pracoholizmowi.
- Jak pogodzić potrzeby pracowników z potrzebami firmy?
- Empowerment – czyli „upodmiotowienie” pracownika i partycypacja jako cenne narzędzie Employer Branding, służące przyciągnięciu najcenniejszych pracowników.