Obecnie bardzo wiele firm, nie tylko międzynarodowych korporacji, ale również małych i średnich realizuje działania prospołeczne. Niestety zdarza się, że działania te prowadzone są w sposób chaotyczny i nie związany ze strategią firmy lub niespójny z komunikacją marketingową.

Tymczasem nieodpowiednie wdrożenie lub komunikowanie projektów realizowanych w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (Corporate Social Responsibility) może przynieść więcej szkód wizerunkowych i problemów niż pożytku. Dlatego tak ważne jest, aby firmy umiały odpowiednio włączyć CSR zarówno do strategii marketingowej, jak i do całokształtu działań firmy.

Omawiane zagadnienia:

  • Czym jest, a czym nie jest Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR)?
  • Dylematy wokół wykorzystywania przez firmy swoich działań CSR do realizacji celów marketingowych.
  • Przykłady odpowiedniego dopasowania działań CSR do strategii firmy.
  • Przepis na skuteczne włączenie CSR do strategii marketingowej.
  • Błędy przy włączaniu CSR do strategii firmy.
  • Nowe pojęcia w marketingu wynikające z CSR (np. marketing społecznie zaangażowany, interesariusz).
  • Jak współpracować z NGO (organizacjami pozarządowymi)?