Każdemu zdarza się znaleźć w sytuacji konfliktowej. Jednak niektórzy potrafią rozwiązywać konflikty w sposób konstruktywny, a inni pozornie wygrywają – ale niszczą relacje lub ulegają i czują się słabi oraz wykorzystani. Podczas szkolenia poznasz wady i zalety różnych stylów rozwiązywania konfliktów oraz dowiesz się, kiedy warto zastosować daną strategię.

  • Czym jest inteligencja emocjonalna i w jaki sposób pomaga nam w konstruktywnym rozwiązywaniu konfliktów w życiu osobistym i zawodowym?
  • Jak radzić sobie z emocjami w konflikcie?
  • Strategie rozwiązywania konfliktów oraz ich wady i zalety.
  • Jak w negocjacjach przejść do „strategii pozycyjnej do problemowej”?
  • Jakie style rozwiązywania konfliktów preferujesz i z czego to wynika?
  • Z jakich swoich zasobów możesz korzystać w trudnych sytuacjach?
  • Jak wykorzystać empatyczną komunikację oraz elementy „porozumienia bez przemocy” (NVC -Nonviolent Communication) w konstruktywnym rozwiązywaniu konfliktów?

Korzyści dla Uczestnika:

  • Auto-diagnoza
  • Wypracowanie optymalnych dla siebie sposobów rozwiązywania konfliktów.
  • Zrozumienie, czym jest inteligencja emocjonalna (EQ) oraz w jaki sposób warto z niej korzystać w życiu osobistym i zawodowym.

Czas trwania: 1 dzień szkoleniowy

Szkolenie może być poszerzone o tematy związane z: 

1) efektywną komunikacją wewnątrz zespołu

2) zwiększaniem kreatywności w pracy zespołowej

3) przeciwdziałaniem mobbingowi i dyskryminacji.

(Jedna z opcji do wyboru lub jako szkolenie 2 dniowe).