Problemy z komunikacją (zarówno w obszarze odpowiedniego mówienia, jak i umiejętności proaktywnego, empatycznego słuchania) bywają źródłem nieporozumień, frustracji i konfliktów zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym. Nasze otoczenie rzadko wprost przekazuje nam informację zwrotną na temat tego, jak odbiera nasz sposób komunikacji.

Dlatego warto skorzystać z pomocy trenera/coacha i zwiększyć swoje kompetencje w obszarze komunikacji oraz empatii.

Umiejętność efektywnej komunikacji jest niezbędna nie tylko podczas rozmowy kwalifikacyjnej, kontaktów z przełożonym i współpracownikami czy budowania relacji z klientem, ale niemal w każdym aspekcie naszego życia prywatnego i zawodowego.

Podczas indywidualnych sesji nakierowanych na podniesienie komunikatywności poruszane są zwykle następujące kwestie (w zależności od potrzeb Klienta):

  • trening komunikacji werbalnej i niewerbalnej wraz z otrzymaniem ode mnie profesjonalnej informacji zwrotnej (feedback)
  • autodiagnoza – jak mój styl komunikacji jest odbierany przez innych?
  • analiza czynników blokujących efektywną komunikację i praktyczne sposoby ich przełamywania
  • jakie bariery występują w komunikacji i jak je skutecznie przełamywać
  • praca nad zwiększeniem pewności siebie oraz wyjściem z samoograniczających przekonań w interakcjach społecznych
  • jak wykorzystać empatyczną komunikację oraz elementy „komunikacji bez przemocy” (NVC -Nonviolent Communication) w budowaniu relacji i w trudnych sytuacjach?
  • rola inteligencji emocjonalnej (EQ) w komunikacji i budowaniu relacji
  • jak zwiększyć swoją umiejętność empatycznego, proaktywnego słuchania
  • jak zastosować komunikat JA w mówieniu o swoich odczuciach i emocjach?

Korzyści z udziału w sesjach nakierowanych na podniesienie komunikatywności:

  • analiza swoich mocnych i słabych stron w obszarze komunikacji
  • lepsza komunikacja zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym
  • nauczenie się dawania innym wsparcia i okazywania zainteresowania poprzez empatyczne słuchanie
  • zwiększenie samoświadomości tego, jak jest się postrzeganym przez otoczenie, co pozwala wyeliminować błędy popełniane w komunikacji
  • zmniejszenie stresu i nieporozumień w interakcjach społecznych
  • lepsze relacje z otoczeniem.