Problemy z komunikacją (zarówno w obszarze odpowiedniego mówienia, jak i umiejętności proaktywnego, empatycznego słuchania) bywają źródłem nieporozumień, frustracji i konfliktów zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym. Nasze otoczenie rzadko wprost przekazuje nam informację zwrotną na temat tego, jak odbiera nasz sposób komunikacji.
Dlatego warto skorzystać z pomocy trenera/coacha i zwiększyć swoje kompetencje w obszarze komunikacji oraz empatii.
Umiejętność efektywnej komunikacji jest niezbędna nie tylko podczas rozmowy kwalifikacyjnej, kontaktów z przełożonym i współpracownikami czy budowania relacji z klientem, ale niemal w każdym aspekcie naszego życia prywatnego i zawodowego.
Podczas indywidualnych sesji nakierowanych na podniesienie komunikatywności poruszane są zwykle następujące kwestie (w zależności od potrzeb Klienta):
- trening komunikacji werbalnej i niewerbalnej wraz z otrzymaniem ode mnie profesjonalnej informacji zwrotnej (feedback)
- autodiagnoza – jak mój styl komunikacji jest odbierany przez innych?
- analiza czynników blokujących efektywną komunikację i praktyczne sposoby ich przełamywania
- jakie bariery występują w komunikacji i jak je skutecznie przełamywać
- praca nad zwiększeniem pewności siebie oraz wyjściem z samoograniczających przekonań w interakcjach społecznych
- jak wykorzystać empatyczną komunikację oraz elementy „komunikacji bez przemocy” (NVC -Nonviolent Communication) w budowaniu relacji i w trudnych sytuacjach?
- rola inteligencji emocjonalnej (EQ) w komunikacji i budowaniu relacji
- jak zwiększyć swoją umiejętność empatycznego, proaktywnego słuchania
- jak zastosować komunikat JA w mówieniu o swoich odczuciach i emocjach?
Korzyści z udziału w sesjach nakierowanych na podniesienie komunikatywności:
- analiza swoich mocnych i słabych stron w obszarze komunikacji
- lepsza komunikacja zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym
- nauczenie się dawania innym wsparcia i okazywania zainteresowania poprzez empatyczne słuchanie
- zwiększenie samoświadomości tego, jak jest się postrzeganym przez otoczenie, co pozwala wyeliminować błędy popełniane w komunikacji
- zmniejszenie stresu i nieporozumień w interakcjach społecznych
- lepsze relacje z otoczeniem.