Każdemu zdarza się znaleźć w sytuacji konfliktowej. Jednak niektórzy potrafią rozwiązywać konflikty w sposób konstruktywny, a inni pozornie wygrywają – ale niszczą relacje lub ulegają i czują się słabi oraz wykorzystani. Podczas szkolenia poznasz wady i zalety różnych stylów rozwiązywania konfliktów oraz dowiesz się, kiedy warto zastosować daną strategię.
- Czym jest inteligencja emocjonalna i w jaki sposób pomaga nam w konstruktywnym rozwiązywaniu konfliktów w życiu osobistym i zawodowym?
- Jak radzić sobie z emocjami w konflikcie?
- Strategie rozwiązywania konfliktów oraz ich wady i zalety.
- Jak w negocjacjach przejść od „strategii pozycyjnej do problemowej”?
- Jakie style rozwiązywania konfliktów preferujesz i z czego to wynika?
- Z jakich swoich zasobów możesz korzystać w trudnych sytuacjach?
- Jak wykorzystać empatyczną komunikację w konstruktywnym rozwiązywaniu konfliktów?
Korzyści dla Uczestnika:
- Auto-diagnoza
- Wypracowanie optymalnych dla siebie sposobów rozwiązywania konfliktów.
- Zrozumienie, czym jest inteligencja emocjonalna (EQ) oraz w jaki sposób warto z niej korzystać w życiu osobistym i zawodowym.
Czas trwania: 1 dzień szkoleniowy
Szkolenie może być poszerzone o tematy związane z:
1) efektywną komunikacją wewnątrz zespołu
2) zwiększaniem kreatywności w pracy zespołowej
3) przeciwdziałaniem mobbingowi i dyskryminacji.
(Jedna z opcji do wyboru lub jako szkolenie 2 dniowe).