Jak wspierać motywację (u siebie i uczniów) oraz udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej? – szkolenie dla nauczycieli
- Osobowość i temperament – w jaki sposób wpływają na styl pracy/uczenia się, podejście do wyzwań i motywację zarówno nas – pracowników/ nauczycieli, jak i uczniów?
- Fixed vs growth mindset – przełomowa koncepcja prof. psychologii Carol Dweck.
- W jaki sposób nasze przekonania i nastawienie na rozwój lub na trwałość przekładają się na chęć nauki, osiągania postępów, otwartość na wyzwania?
- W jaki sposób motywować i chwalić uczniów, aby wzmacniać w nich nastawienie na rozwój, chęć uczenia się oraz budować w nich zdrowe poczucie własnej wartości i odporność na porażki?
- Motywatory wewnętrzne i zewnętrzne – jak działają?
- 8 kotwic motywacji wg koncepcji amerykańskiego psychologa Edgara H. Scheina.
- Jak przełożyć teorię motywacji na praktykę pracy z uczniami?
- Efekt Rosenthala i samospełniająca się przepowiednia – dlaczego negatywnie wpływają na sposób, w jaki nauczyciele oceniają i pracują z konkretnymi uczniami?
- Syndrom oszusta – w jaki sposób niszczy poczucie własnej wartości i dumy z osiągnięć?
- Feedback – metody konstruktywnego udzielania informacji zwrotnej.
- W jaki sposób uświadomienie sobie naszych wartości pomaga utrzymać automotywację w osiąganiu celów?
- Jak nowe technologie wpływają na koncentrację i zaangażowanie uczniów?
Oto rekomendacje, jakie dostałam od jednej ze szkół za cykl szkoleń:
„Szkolenia były przeprowadzone zostały w sposób profesjonalny, interesującą oraz dostępny z wykorzystaniem technik warsztatowych. Pani Anna Daria Nowicka prowadząc szkolenia, wykazała się bogatą wiedzą, wysoki poziomem przygotowania merytorycznego, popartego wieloletnim doświadczeniem oraz empatią, otwartością, poczuciem humoru.
Przekazana wiedza była dostosowana do wszystkich uczestników. Pracownicy szkoły bardzo dobrze ocenili poziom szkolenia podkreślając praktyczność przekazanej wiedzy dostosowania w pracy z uczniami, jak również w życiu codziennym
Pani Anna Daria Nowicka przeprowadziła w naszej szkole szkolenia:
– Trening umiejętności społecznych. Dlaczego warto?
– Jak wspierać motywację (u siebie i uczniów) oraz udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej
– Radzenie sobie ze stresem i emocjami.”
Zachęcam do obejrzenia moich filmików związanych z poruszanymi podczas szkolenia zagadnieniami:
- Słowo przełamujące samoograniczenia wg prof. Carol Dweck
- Samoograniczające przekonania – jak pokonać wewnętrznego krytyka i odzyskać wiarę w siebie?
- Wewnętrzny krytyk – odrzuć etykietę! Jak wzmocnić poczucie własnej wartości.
- Siła małych sukcesów
- Siła sprawstwa – jak wpływa na samoocenę, odporność psychiczną, zadowolenie z życia
- Twoje atuty – odkryj je i poczuj swoją siłę!
- 8 Kotwic motywacji
- Samoorganizacja – kluczowa umiejętność w pracy?
- Czy warto być wytrwałym?
- Samospełniająca się przepowiednia – jak działa?
- Cyfrowa demencja i jej destrukcyjne skutki
- Doomscrolling szkodzi
- Snapchatowa dysmorfia a samoocena
- Twoje wartości a wdrażanie nawyków
- Wdrażanie nawyków. Jak pokonać auto-sabotaż?
- Parentyfikacja – kiedy dziecko wchodzi w rolę swojego rodzica
- Rodzice helikoptery i dzieci – płatki śniegu. 9 szkodliwych skutków
- 5 umiejętności, jakich rodzice powinni nauczyć swoje dzieci
- Porównujesz się z innymi? Zadaj sobie te pytania
- Toksyczne porównania – zwalcz je i uwolnij pozytywną energię!
- Asertywne przyjmowanie komplementów – na czym polega? Jak wzmacnia Twoją samoocenę?
oraz do zapoznania się z moją recenzją bestsellerowej książki Nowa psychologia sukcesu – Carol Dweck